tisdag 12 augusti 2008

Övergrepp

Jag läste om en känd svensk "bloggerska". Att hon hade blivit utsatt för övergrepp, sexuella sådana. Hon åkte tydligen på semester i Italen ocn när hon befann sig i en bar tog en man tag i henne samtidigt som hans vän körde upp två fingrar i vaginan på henne. Hon började blöda. "Bloggerskan" blev naturligtvis helt förstörd och kränkt, och var tvungen att avbryta semestern.

Jag är man och jag tror henne. Men, jag har systrar och vad jag vet om kvinnor är att när man är i sena tonåren, vilket jag antar att "bloggerskan" är, så använder man tamponger. Nu generaliserar jag naturligtvis, men om man använder tamponer stoppar man antingen upp ett finger eller ett rör i vaginan några gånger i månaden. Jag finner det alltså väldgit konstigt att hon började blöda i vaginan då mannen körde upp två fingrar. Två fingrar? Blod?

Jag tror henne, absolut. Men jag tycker att det är märkligt att hon började blöda. Det var allt.

3 kommentarer:

Arvida sa...

Fingrar har naglar och är definitivt INTE lika mjuk som en tampong.

Anonym sa...

men i sverige kör man väl upp tamponger med hjälp av fingrar med naglar på! FJORTIS!

Anonym sa...

den som stoppade upp fingrarna var nog inte lika försiktig som när tjejen själv "kör upp" en tampong.

och alla använder inte tampong, det finns nåt som kallas binda också.